2013. október 26., szombat

Charlotte Brontë: Jane Eyre

Fülszöveg:
A regény címszereplője koldusszegény árvalány, akit nagynénje nevel. Kapcsolatukat számos konfliktus tarkítja, így Jane idővel egy nevelőintézetbe kerül Lowoodba. Az állandó koplalás és hideg, valamint az intézet rideg, szigorú szabályai nem könnyítik meg az érzékeny, szeretetre éhes kislány helyzetét. Kis idő elteltével azonban barátokra tesz szert, ez erőt ad neki a benti élethez és a tanuláshoz is, olyannyira, hogy hamarosan osztályelső, majd évek múltán tanítónő lesz. Ezt az állását feladja, amikor nevelőnőnek szegődik Mr. Rochesterhez, annak kislánya mellé. Itt nyugalomra és elfogadásra lel, sőt szerelemre is, de egy felfedezésre váró titok árnyékot vet minderre…
Az árnyalt, finom jellemábrázolás, a pompás stílus és szerkesztés méltán biztosítja a regény előkelő helyét a világirodalom klasszikusai között és az Olvasók szívében egyaránt.

Az örök kedvenc! Az örök klasszikus! Most is, sokadszorra újraolvasva is nagyon szerettem. Nagyon féltem, hogy nehogy csalódást okozzon, mert tini korom nagy kedvence volt. Úgy gondoltam, hogy ma már túl romantikus a számomra, szerencsére a félelmeim alaptalanok voltak. Sok-sok évvel ezelőtt pár év alatt 4-szer olvastam el. (Tanulás helyett a tankönyv alá eldugva is olvastam.) A történet csadálatos, nagyon olvasmányos, szinte le sem tudtam tenni. Hiába tudtam, hogy mi fog történni, még mindig elvarázsolt. Nagyon szép szerelemes történet, tele szenvedéssel de a végén minden jóra fordul. Jane és Mr Rochester karaktere most is nagyon tetszett.
Számomra nagyszerű élmény volt az újraolvasása :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése